19 Mayıs 2011 Perşembe

Sahra

                                                       SAHRA
Bu eser yeni türk edebiyatında pastoral şiirin ilk örneğidir.
Şair bu eserinde kır hayatını bu hayatın dinlendirici güzelliklerini anlatır.
Şekil ve kafiyeleniş bakımından serbest ve yenidir.

Bir zamanlar karargâhım idi
Bedeviler gibi beyâbanlar;
Buna mucib de iştibâhım idi;
Nasıl imrar-ı vakt eder anlar.
Belde halkında görmedin hayfa
Gördüğün ünsü ehl-i vahşette!
Bedevîler sukûn u rahatte;
Sürdüğü daima ganemle sefâ.
Beledî muttasıl esir-i cefâ;
İntiâş aleminde zulmetde!
Biri endişeden aman bulmaz;
Biri endişeye zaman bulmaz.

Abdulhak Hamit Tarhan



gibi 12 mısralık kıtaları Namık Kemal tarafından takdir edilmiş Kemal VAVEYLA isimli meşhur vatan şiirini Sahra’nın bu kıtalarına benzeterek ve mısralarını bazı farklarla onun gibi kafiyelendirerek 11 mısralık kıtalar halinde söylemiştir.



3 yorum:

  1. çok güzel bir bilgi aslında ben bir edebiyatçı olarak çok kısa buldum mesela diğer şairlerin bu eser hakkında yazdıkları yazılar veya sözleri sayfanızda yazdığınızda öğrenciler fazlasıyla yararlanacaktır makale hazırlarken veya herhangi bir sunum yapma ihtiyaçları olduğu zaman yararlanma şansları olacaktır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir tane ödevim var(Yeni Türk şiirinde ekoller) ve makale yazmam gerek. Sizce buna yer vermeli miyim? 👍

      Sil
    2. SİZDEN BİŞEY RİCA EDEBİLİR MİYİM BENİM ÖDEVİM SAHRA ŞİİRİNİN NAZIM BİRİMİ NAZIM ŞEKLİ NAZIM SAYISI ŞİİRİN ÖLÇÜSÜ REDİF VE KAFİYE VE ŞİİRİN NAZIM ŞEKLİNİ BULMAK BEN ZORLANDIM VE BULAMADIM RİCA ETSEM BULABİLİR MİSİNİZ SİZ?

      Sil